Vacature KLM cabin crew 26 maart 2018

Dit onderwerp bevat 476 reacties, heeft 90 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sen 2 dagen, 17 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 477)
  • Auteur

KoenK
    • Bijdrage : 4

Hallo iedereen!

Allereerst vind ik het heel leuk en interessant om ieders traject te volgen. Deel vooral alles, daar leert iedereen meer van. Zo zie ik dat nogal veel mensen zich zorgen maken over hun testscore. Ik heb 100% gescoord in de match, maar dat zegt op zich ook niet zo veel, ik werd daarna afgewezen. Daar hoop ik van geleerd te hebben!

Zo heb ik 2 jaar geleden gesolliciteerd, in de meet en greet ging alles goed. Maar tijdens de groepsopdracht leek het even alsof iedereen op van de zenuwen was en niemand een overzicht probeerde te maken. Daardoor leek het een beetje op een chaos en maakte ik me zorgen of het groepsproces wel goed verliep. Ik dacht, laat ik een overzicht maken, want anders krijgen we de opdracht niet in de goede tijd af. Maar dat werd als directief ervaren. Ik snap nu ook dat het niet gaat om een goede oplossing, maar hoe je praat met je collega’s en of je goed oplet op wat je collega zegt, en dat terugkoppelt. Nu wil ik het anders aanpakken, daarom ga ik ook bij een workshop van (***) oefenen hoe ik met die houding verder kan komen.

Heeft iemand tips voor de groepsopdracht? Ik ben alvast dankbaar en blij voor alles wat jullie hebben geschreven, erg nuttig!

Groetjes,

Koen

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door Roenster Roenster. Reden: Ongeoorloofde reclame
    Lisanne
    Lisanne
    • Bijdrage : 18

@lisanne Hahaha, ik zie het nu ja!
    Vandaag nog niets gehoord, hopelijk morgen wel maar ik laat het zeker weten!
    Wat heerlijk voor jou dat je al bent aangenomen! Wat vond je het ‘lastigste’ van de hele procedure?

Ja echt ontzettend leuk, ik wil dit al zo lang en nu gaat het gewoon allemaal gebeuren!

Het lastigst.. Ehmm… Ik denk omgaan met de zenuwen. Ik wilde het ZO graag dat ik het wel erg groot gemaakt had en daardoor heel nerveus werd wat me alleen maar dwars zou zitten tijdens de gesprekken. Ik heb het voor het tweede gesprek bewust geprobeerd kleiner te maken door tegen mezelf te zeggen dat ik het gewoon ging proberen en als het niet lukte zou ik het een jaar later gewoon weer proberen. Dat werkte wel goed.

Ik had me goed voorbereid door alvast voorbeelden te bedenken bij vragen (als je wilt kan ik een lijstje sturen met te verwachte vragen?). Het viel me 100% mee, het was ontzettend leuk en gezellig en de sfeer was goed. Ook met de andere kandidaten was het allemaal heel leuk. Ik vond het CBI best spannend doordat iedereen zei dat het zo pittig is, maar dat viel me ook echt heel erg mee.

Wat ik wel hoor wat belangrijk is als herintreder, is om goed te kunnen verwoorden waarom je destijds weg bent gegaan en waarom je nu terug wilt komen en hoe je jezelf ontwikkelt hebt in de tussentijd. Hier kan je vast veel voorbeelden bij bedenken met het moederschap, kwaliteiten die je ontwikkelt hebt qua voor iemand zorgen, inlevingsvermogen, verantwoordelijkheid e.d.. Dat je over de tijd heen alleen maar een betere cabin attendant geworden bent! 😀

@stess88 Jij ook heel veel succes! Geen idee hoeveel mensen er gesolliciteerd hebben, maar ik hoorde ook rond de 3000/4000. Ik hoop dat we aan het eind wat preciezere aantallen horen, ik ben ook heel benieuwd!

@koenk Wat jammer dat het toen niet gelukt is bij de groepsopdracht en wat goed dat je er weer voor gaat! Waar ik hoor dat mensen meestal op worden afgewezen, is dat ze of te aanwezig zijn, of juist te terughoudend. Zorg dat je initiatief neemt maar dat je ook meegaat in wat anderen voorstellen. Daar moet echt balans in zitten. Denk mee met anderen maar vergeet jezelf ook niet. Maar! Doe vooral wat goed voor jou voelt! Dit was mijn ervaring. Je kan kwaliteiten van jezelf ontwikkelen maar het is wel belangrijk jezelf te blijven, als je een toneelstukje opvoert dan zien de recruiters dat zo.

Flyagain
    • Bijdrage : 6

@flyingblue Hoe lang zat er uiteindelijk tussen het afronden van het assessment, het mailtje dat ze je zouden gaan voorstellen bij KLM en het telefoontje van KLM om een afspraak voor de M&G te maken? Ik heb nog niets van ze vernomen namelijk…

@lisanne Ik ben destijds gestopt vanwege het feit dat ik zwanger was maar ik denk dat alles wat je zegt ook echt wel zo is, zo voel ik het wel in ieder geval 🙂
    Als je een lijstje met te verwachten vragen zou willen sturen zou dat heel tof zijn! Ik kan namelijk ook wel zenuwachtig worden…

KoenK

@koenk Wat jammer dat het toen niet gelukt is bij de groepsopdracht en wat goed dat je er weer voor gaat! Waar ik hoor dat mensen meestal op worden afgewezen, is dat ze of te aanwezig zijn, of juist te terughoudend. Zorg dat je initiatief neemt maar dat je ook meegaat in wat anderen voorstellen. Daar moet echt balans in zitten. Denk mee met anderen maar vergeet jezelf ook niet. Maar! Doe vooral wat goed voor jou voelt! Dit was mijn ervaring. Je kan kwaliteiten van jezelf ontwikkelen maar het is wel belangrijk jezelf te blijven, als je een toneelstukje opvoert dan zien de recruiters dat zo.

Super, dat zijn handige tips inderdaad. Achteraf was ik gewoon teveel bezig met het ‘goed doen’, omdat ik zo getriggered werd door het ‘tijdselement’. Dan denk ik, ok, we moeten even knallen met zijn allen, geen tijd voor gezelligheid. En als er dan een chaos is heb ik de neiging om meteen orde proberen te creëeren. Maar dat tijdselement is helemaal niet zo belangrijk, ik had niet goed ingeschat wat nou precies belangrijk was in de opdracht. Nu kan ik er veel rustiger in gaan, en focussen op de andere kandidaten.

Uit je eigen verhaal: de recruiters zitten er om kwaliteiten in jou te zien, niet om je af te wijzen of in de grond te boren. Goed dat je het klein hebt gemaakt. Het is ook gewoon waar! Er zal altijd vraag zijn naar cabine personeel, en er is een verloop in het personeelsbestand, dat is geruststellend. Het is gewoon groeien naar het moment van de ‘klik’.

Rachelle
    Rachelle
    • Bijdrage : 25

Hey allemaal, ik ben helaas vorige week niet door de serious game geraakt. Ik kreeg wederom dezelfde commentaar als de vorige keer ondanks dat ik er probeerde op te letten.

Veel succes nog aan de mensen die nog moeten en gefeliciteerd aan de mensen die aangenomen zijn.

Lisanne
    Lisanne

@flyagain ik heb je een berichtje gestuurd!

@koenk Dat klopt inderdaad, ze stellen je echt op je gemak, heel fijn. Doe je trouwens deze ronde al mee, of ga je voor de volgende ronde?

@rachelle Wat jammer zeg! Dat zal flink balen zijn, zeker weer met hetzelfde commentaar.. Maar geef niet op, meer mensen moeten het meerdere keren proberen. Je komt er wel!

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door Lisanne Lisanne.

KoenK

@rachelle: Wat zuur! heb je ook een training gevolgd? misschien helpt dat

@lisanne: mijn meet en greet is pas 1 juni, ik hoop dat dat niet te laat is voor aantal open plaatsen. De game moet daarna nog komen. maar ik bereid me alvast voor 😉 Beetje gezellig praten maak ik me veel minder zorgen over. Of misschien bedoel je de training, die is deze za.

Lisanne
    Lisanne

@koenk Ik bedoelde inderdaad de sollicitatie. Ik denk niet dat dat te laat is hoor, volgens mij nemen ze iedereen aan die geschikt is maar kom je dan eventueel pas later aan de beurt voor de cursus. Mij is in ieder geval verteld dat de vacature zo lang openstond om iedereen gelijke kansen te gunnen (voor bijvoorbeeld de mensen die pas later konden reageren). Fijne he, om er over te kunnen kletsen! Ik heb er ook zoveel aan gehad en het maakt het lange wachten wat draaglijker :D.

fairy
    • Bijdrage : 10

Joepie, ik mag door naar the serious game!!!

Gaat iemand toevallig ook 13 juni?

MikeyNL
    • Bijdrage : 9

Ik ben ook net gebeld dat ik naar de Serious Game mag! Pfwoah, had het eigenlijk niet meer verwacht omdat ik een beetje dichtsloeg tijdens het engelse gedeelte wat ik niet helemaal zag aankomen.. Ik moet 25 juni! Gefeliciteerd @fairy!!

ErwinZuidema

Ik ben net ook gebeld: Serious Game op vrijdag 22 juni! Blij dat ze me gebeld hebben zeg, tijdens de pitch gingen ze echt een kwartier lang op mijn pitch in, vond het behoorlijk pittig. Maar enorm blij dat ik door ben! Gefeliciteerd @fiary en @MikeyNL!

Ster70
    • Bijdrage : 1

Hallo, dit is mijn eerste bericht. Maar heb jullie berichten vol enthousiasme gelezen. Ik ben uitgenodigd voor de Serious Game op donderdag 14 juni. Heb er heel veel zin in met een lichte gezonde spanning. Ik ben benieuwd of er ook andere lezers 14 juni deelnemen aan deze ronde. Wie o wie?

Nouky_80
    • Bijdrage : 1

Goedemorgen allemaal,

Leuk dat dit forum er is. Binnenkort heb ik mijn M&G. Ik heb alleen een hele praktische/financiële vraag: Tijdens de ini krijg je een bruto vergoeding, maar wat houd je hier netto aan over en wanneer wordt het uitbetaald? Direct dezelfde maand als waarin je ini volgt, of pas een maand later? Want dan heb je twee maanden die je zonder inkomen moet zien te overbruggen…

Gefeliciteerd trouwens iedereen die al is aangenomen!

Willempie
    • Bijdrage : 7

Hallo allemaal,

Leuk om alle berichten van iedereen te lezen!

Ik ben eigenlijk benieuwd of er al mensen van deze sollicitatieronde zijn die het VGB al hebben binnengekregen. Denk dat het nu ongeveer 5 weken geleden is dat de eerste mensen aangenomen zijn van deze groep?

Frank
    • Bijdrage : 40

@willempie Ja, dat vroeg ik mij ook af! Ik heb nog niemand gehoord van mijn groep die hem heeft.

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 477)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Op dit moment zijn er 0 users en 5 guests online
No users are currently active
Bezoekers actief in de afgelopen 24 uur: 11 users en 448 guests
meisjeinblauw, Florentineflies, De redactie, Anoukvisser0107, Lisanne, Sen, Piggywiggy, Roenster, Elize, Unicorn, MikeyNL
Forum statistieken
Onderwerpen: 114, Reacties: 2.381, Leden: 493
Ons nieuwste lid: Anoukvisser0107