Dit onderwerp bevat 64 reacties, heeft 13 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Toby5963 1 dag, 17 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 65)
  • Auteur

Toby5963
    @toby
    • Vliegt (nog) niet

@easyjet2015 ik heb me zojuist ingeschreven voor 4 september! Spannend! Kreeg een mail dat er data beschikbaar waren, yaaay.

Dat wat je allemaal vertelt over de bedrijfsstructuur klinkt wel echt superfijn zeg. Alleen maar meer zin om er te komen werken hopelijk!

0

FlyingDutchGirl
    @kna
    • Vliegt (nog) niet

Ik heb zojuist de online test gemaakt.  Ook ik heb een zelfde mail gehad zoals @toby met:

We are pleased to inform you that you have successfully completed the first stage online assessment and your application is through to the next stage of the online selection process.

Betekend dit dan ook dat je de test met GOED resultaat hebt afgesloten? ( Niet dat ik dalijk alsnog een mail krijg met daar in dat ik de test niet goed heb gemaakt.. Wil mijzelf niet al te blij maken) en dat de recruiters mijn CV gaan bekijken?

Ik hoop dat ik ook zo snel antwoord terug krijg van EasyJet en mijn assesment dag mag inplannen.

En zover ik weet zijn deze selectie dagen al snel!

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Roenster. Reden: Quote toegevoegd
    0

Stewardoosie
    @flyingbluebird
    • Vliegt (nog) niet

Hey Iedereen,

ik heb vandaag een mail gehad dat ik naar een assesment day mag komen op 4 sept.

@easyjet2015 weet jij hoe het zit er staat dat het voor een contract is in 2020 en ik ga nog op vakantie dit jaar (november). dat moet geen probleem zijn toch? Of moet ik die vraag even stellen bij HR. Ik weet namelijk vanuit KLC dat het echt een dealbreaker is als je op vakantie gaat na je recruitment day.

Hopelijk zie ik iemand de 4de!

0

easyjetter
    @easyjet2015
    • easyJet

@stewardoosie

Leuke naam by the way 🙂

Dat lijkt mij geen probleem te zijn. Maar houdt mij er niet aan vast. De ervaring leert dat als je bij een luchtvaartmaatschappij aangenomen wordt,  je zelden binnen 2 maanden op training gaat of zelfs al vliegt.

Dit komt A- Er zijn waarschijnlijk mensen voor jouw die aangenomen zijn en wachten op een start datum. ( Holding pool en die moet weer aangevuld worden )

B- Er gaat een heel proces aan vooraf omdat je bij een buitenlandse maatschappij gaat werken ( referentie checks/ criminal record check enzovoorts…)

En dit alles duurt toch gemiddeld 3 maanden voordat je een datum krijgt dat je aan de opleiding mag beginnen. Ook zoals iemand al eerder zei kan het zelfs langer duren. Ik persoonlijk kon na mijn positieve sollicitatie pas na 4 maanden op training.

Dus, ik zou me niet zo druk maken nu. Hopelijk gaat je sollicitatie goed, en staan we begin volgend jaar samen in het gangpad 🙂

😘

0

easyjetter
    @easyjet2015
    • easyJet

Hallo,

Zojuist confirmatie gekregen van collega bij recruitment. Vacature staat inderdaad open, en ben je succesvol, dan zijn begin September de selectie dagen.

Succes allemaal, en mochten er vragen zijn, schroom niet!

0

FlyingDutchGirl
    @kna
    • Vliegt (nog) niet

Ik ben er ook op 4 september bij! Dus dan zie ik jullie ;D

Ik ben nog steeds een reis aan het boeken voor in oktober (2-4 weken). Dan hoop ik ook dat het niet uit maakt dat ik eventueel weg ben. We gaan het zien (:

0

Laura
    @laura
    • Vliegt (nog) niet

Ik heb mijn online assessment ook positief afgerond! En ik mag nu naar een assessment day komen. Kan ook al een datum selecteren. Eerstvolgende 4september! Super spannend dus, maar wat houd dit precies?

0

Stewardoosie
    @flyingbluebird
    • Vliegt (nog) niet

@easjet2015

Dankjewel voor je uitleg! heb er zin in en hopelijk volgend jaar samen in de lucht.

De rest super leuk jullie te zien de 4de, weet zelf ook niet wat het inhoud @laura maar soms is dat alleen maar goed dan ga je er open in en laat je alles op je afkomen. al ben ik zelf ook benieuwd hoe het gaat haha!

0

Laura
    @laura
    • Vliegt (nog) niet

@flyingbluebird jaa dat is waar!

Ik ben er 5 september bij! Nog meer mensen toevallig?

0

easyjetter
    @easyjet2015
    • easyJet

@laura @flyingbluebird

Je assessment day is eigenlijk een sollicitatie dag. Zorg dat je minimaal 15 minuten voor aanvang aanwezig bent.

Nadat iedereen is gearriveerd en geregistreerd is, wordt er een kleine presentatie gegeven over het bedrijf. Je kunt wat vragen stellen.

Daarna worden er groepjes van 4 gemaakt als je weer terug in de zaal komt, dit is de groepsopdracht. Je krijgt een spel te spelen, hierbij wordt gelet op hoe jij je gedraagt in groepsverband, of je samenwerkt, of je hulp aanbiedt, ben je dominant? Of juist passief? De oplossing van het spel is niet belangrijk, je bijdrage wel. Je competenties worden hier getoetst. Team, tijd , communicatie etc..  wees niet te passief maar ook niet te dominant. Help elkaar, let op de tijd, luister aandachtig als je even niets te doen hebt en vraag of je ergens mee kunt helpen… etc.. net zoals het echte leven aanboord.

Bij mij is het 4 jaar geleden, dus het kan zijn dat de groepsopdracht anders is. Maar je kunt er van uitgaan zoals hierboven is beschreven dat welke opdracht ze ook hebben voor jullie, ze altijd zullen kijken naar of je kan samenwerken en goed kan communiceren en of je hulpvaardig bent.  Dat zijn toch wel belangrijke eigenschappen voor cabin crew.

Dan is er pauze en daarna wordt bekend gemaakt wie er door zijn naar de middag sectie. Daar is je interview met 2 recruiters, en kan je laten zien waarom easyJet voor jou moet kiezen. Ook wordt er naar je competenties gevraagd (voorbeelden STAR methode) en gekeken. Als het goed is ga je een mail ontvangen en daar wordt alles nogmaals in uitgelegd wat je die dag kunt verwachten, dus geen stress! ( stressbestendig zijn is ook een competentie)

Alles is in het Engels. Zorg dat je er verzorgd uit ziet, dus geen spijkerbroeken etc…daar wordt ook opgelet. Mensen die onverzorgd aankwamen zijn uiteindelijk ook niet door de ochtend sectie doorgekomen. Gewoon representatief.

Succes allemaal! Het gaat helemaal goed komen!

2+

Jasmijnzl
    @jasmijn00
    • Vliegt (nog) niet

Hi all!,

Ook ik heb gesolliciteerd en wachtend op bericht of ik de online assesment positief heb afgerond. Vorig jaar jammer genoeg afgewezen op de dag zelf na de rollenspellen, het vervelende bij easyjet is dat ze je na die tijd geen feedback geven.

Voor de mensen die al ingepland staan: succes ! De sfeer tijdens de dag zelf is heel relaxed en de recruiters zijn ontzettend aardig.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 4 weken geleden door  Jasmijnzl.
    0

LindaBloemen
    @lindabloemen
    • Vliegt (nog) niet

@laura ik ben er ook bij 5 september!

1+

Jasmijnzl
    @jasmijn00
    • Vliegt (nog) niet

@lindabloemen @laura wat leuk dat jullie ook de 5e moeten ! Vorig jaar was het erg druk ik ben benieuwd hoe het nu is 😊

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  Jasmijnzl.
    2+

Laura
    @laura
    • Vliegt (nog) niet

Hebben jullie al een top&tip mail ontvangen?? Voor de mensen die al een datum hebben voor de sollicitatie dag. Ik ben er 5 september bij. En in de mail staat dat er nog een mail aan komt met extra tips voor die dag. Maar heb nog niks ontvangen en het is al over een week… vroeg me af of ik de enige ben.

0

Jasmijnzl
    @jasmijn00
    • Vliegt (nog) niet

@laura ik heb inderdaad ook nog niks ontvangen, wellicht dat ze het morgen (een week van te voren) sturen.

0
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 65)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.