Vacature cabin crew Easyjet 2019

Dit onderwerp bevat 17 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Joris1991 3 dagen, 18 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Orange girl
    Orange girl
    • Bijdrage : 80

Vandaag is de vacature voor Easyjet AMS based cabin crew 2019 weer online gegaan.

https://easyjet.taleo.net/careersection/8/jobdetail.ftl?job=08254&tz=GMT%2B02%3A00

0
    Roenster
    Roenster
    Moderator
    • Bijdrage : 149

Goed nieuws, succes iedereen! Ik ben ooit ook aangenomen maar heb er nooit gewerkt maar het lijkt me een heel leuk bedrijf! ???

1+
    fabforty4
    fabforty4
    • Bijdrage : 8

Er zijn nog 3 assessment dagen in oktober waar je je voor kan inschrijven:
    29,30 en 31 oktober 2018

Meer info en/of inschrijven via:
    https://easyjet.taleo.net/careersection/8/jobdetail.ftl?job=08254&tz=GMT%2B02%3A00

0

Hartekke
    • Bijdrage : 41

29 oktober mag ik op assessment komen 😃

0
    Orange girl
    Orange girl

Wat leuk Hartekke!
    Waar vlieg je nu?
    Alvast heel veel succes.
    Mocht je vragen hebben, stel ze dan gerust.

1+

Hartekke

“Vlieg” nu door de supermarkt als leidinggevende, heb alleen altijd stewardess willen worden.
    Neem aan dat de gehele dag in het Engels is? Vind het best lastig om de vaktermen van me huidige werkt te vertalen naar het Engels dus mocht in tot de gesprekken komen is dat wel een dingetje.

Heb je nog tips voor de dag zelf? Er zijn niet veel onderwerpen over EasyJet waar je informatie uit kan halen zoals bij bijv. KLM wel het geval is.

Wat vind jezelf het leukste aan het vliegen en aan het vliegen bij EaayJet?

0
    Orange girl
    Orange girl

Hi,
    Je hebt gelukkig de tijd om even een soort verhaaltje te oefenen en bijbehorende termen vantevoren te vertalen.
    De dag is inderdaad helemaal in het engels. Maar wees gerust, je wordt niet op grammatica fouten afgerekend.
    Het gaat erom dat je duidelijk kunt maken wat je bedoelt in redelijk engels.
    Toen ik naar de assessment day ging begonnen we met een CV drop en woerd iedereen opgemeten(om te zien of je aan de min/max afmetingen voldoet). Daarna krijg je een korte presentatie over EZY en begin je aan 2 groepsopdrachten.
    Dan is het lunchpauze en hoor je daarna of je door mag voor het persoonlijk gesprek of dat je bent afgewezen en naar huis moet.
    Tijdens het persoonlijk gesprek vragen ze je om wat over jezelf te vertellen en een paar voorbeelden te geven van situaties in je huidige werk waaruit blijkt dat je bijv service gericht bent of waar JIJ het verschil hebt gemaakt voor een klant of waaruit teamwork blijkt.
    Het voordeel van EZY vind ik dat we heel veel invloed hebben op onze roosters. Voorkeuren kun je anderhalve maand van te voren aangeven en gaan niet op senioriteit. AMS is een relatief kleine en jonge base, dus je kent vrijwel iedereen en het is onwijs gezellig onder elkaar. Meldtijden zijn ook vrij gunstig. Wij melden op z’n vriegst om 0600 en zijn (behalve bij vertraging) uiterlijk om 2300 weer terug op SPL. Dus je slaapt altijd in je eigen bedje.
    Sinds afgelopen voorjaar hebben we een CAO waardoor ons salaris flink omhoog is gegaan. Daarmee zitten we net boven het salaris van Trans en TUI.
    Verder hebben we een heel riant Leave (vakantie) systeem waardoor je heel veel vrije dagen hebt.
    EZY werkt (nog) niet met seizoenscontracten. Dus dat betekent dat je een jaar of 8 maanden contract krijgt en bij goed functioneren wordt dat daarna omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
    Een groot voordeel in de vliegwereld waar veelal wordt gewerkt met tijdelijke/flex contracten.

Zoooo…. dat was weer een lang verhaal… mocht je meer willen weten, dan hoor ik het graag

Ik vind het vliegen leuk omdat het iedere dag anders is. Elke bestemming heeft weer andere passagiers, crew en uitdagingen. Geen enkele dag is hetzelfde.

0

Hartekke

Hoi,

Leuk dat je z’n uitgebreid antwoord geeft!
    Ben blij dat ze grammaticaal geen perfect Engels verwachten.

Wat is het salaris ongeveer?
    Als je bijv. om 23.00 in Amsterdam land hoe laat is die dag daarna dan het vroegst dat je moet aanmelden? Neem aan dat er een bepaald aantal uren rust tussen moet zitten.
    Misschien een gekke vraag, maar heb je een idee waar ik jullie CAO kan vinden? Op internet kan ik alleen die van de cockpit vinden namelijk.

Groetjes Hartekke

0
    Orange girl
    Orange girl

Het basis salaris is 1625,- bruto. Daar komt sectorpay (een bedrag per vlucht) en commissie bij. Het verschilt dus per maand. Per maand verdien je netto tussen de 1750 en 2000. (Voor een FA boven 23 jaar)
    Onze CAO staat volgens mij niet online. Misschien kan t VNC je verder helpen?!?!?

De rusttijd tussen 2 vluchten is minimaal 12 uur (dat geldt volgens mij voor alle maatschappijen).
    Maar meestal is dat meer.

0

Hartekke

Bedankt voor al je antwoorden, top dat je daar toch de moeite voor neemt 😀

0

Joris1991
    • Bijdrage : 6

Hoihoi,
    Ik ben positief door de selectieprocedure gekomen en wacht nu op een startdatum van de ini’s. Heeft iemand enig idee wanneer deze kunnen zijn? Ben heel benieuwd.

1+

redsteward
    • Bijdrage : 1

Hi allemaal,

Ik sta ook op het punt om te sollicteren bij Easyjet!
    Alleen vroeg mij af of ik mijn motivatiebrief in het Nederlands kan opsturen of moet deze Engels zijn?

0
    Orange girl
    Orange girl

Alles moet in het Engels.
    Op dit moment zijn er (zover ik weet) ook geen Nederlands sprekende recruiters.
    Succes met je sollicitatie

1+

Patico
    • Bijdrage : 7

Hi @Orange girl

Wat fijn dat je zoveel handige informatie over EasyJet geeft! Ik ben aangenomen en mag in 2019 beginnen, super veel zin in.
    Ik heb nog een paar vraagjes:

Na Hoelang mag je parttime vliegen? Moet je bijvoorbeeld net als bij KLM eerst een jaar fulltime gevlogen hebben of misschien wel meerdere jaren? Heb je misschien een voorbeeld van een parttime rooster? Is dat dan 2 a 3 dagen per week werken of juist een week 100% en de volgende week vrij?

En hoe zit het met de 4 vrije dagen per maand die je zelf mag kiezen? Mag je bijvoorbeeld elke zaterdag of elke zondag vrij “nemen”? En heb je wel is een weekend vrij?
    En krijg je bij Easy ook vakantiegeld?

Sorry voor mijn vele vragen! Ik heb er zoooo veel zin in maar werk momenteel op kantoor van 9:00 tot 17:00 dus het wordt wel even heel wat anders en voor de toekomst heb ik ook een kinderwens dus wil alvast kijken of dat mogelijk te combineren is! Werken er ook moeders bij jullie?

Alvast bedankt voor je antwoorden!

Liefs Patricia

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 16 uur geleden door  Patico.
    0

Patico
    • Bijdrage : 7

@joris1991

Vorige week een mail gehad dat mijn ini start in (helaas pas) MEI!
    En jij al wat gehoord?

0
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Op dit moment zijn er 0 users en 7 guests online
No users are currently active
Bezoekers actief in de afgelopen 24 uur: 6 users en 457 guests
FlyingBlueBird, LuCy, Flygirl, vliegende hollander, Goudhaartje, Roenster
Forum statistieken
Onderwerpen: 154, Reacties: 2.908, Leden: 661
Ons nieuwste lid: Goudhaartje