Aannamebeleid KLM 2018

Dit onderwerp bevat 17 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Roenster Roenster 3 weken, 6 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Roenster
    Roenster
    Moderator
    • Bijdrage : 134

Als opvolger van het onderwerp Aannamebeleid KLM 2017 en begin 2018.

Het laatste nieuws vanuit de directie van KLM en cabine vakbond VNC;

De in- en doorstroom van cabinecollega’s is al in volle gang en er is opnieuw een aantal extra klassen ingepland voor het opleiden van nieuwe collega’s. Daarmee komt in de planning (die loopt tot 31 augustus) het aantal instromers op 210 van buitenaf en er stonden al 36 KLC’ers op basiscursussen.

Positieve berichtgeving dus voor de mensen die aangenomen zijn en nog op een datum wachten! ?

0

Okidoki
    • Bijdrage : 40

Bedankt @roenster, klinkt positief!!

1+

Frank
    • Bijdrage : 43

@roenster bedankt voor de update! Ik heb even teruggezocht naar het vorige bericht over de in- en doorstroom, en dat was het volgende:

V
    De in- en doorstroom van cabinecollega’s is in volle gang. Voor de zomer zijn er zelfs nog 2 cursussen voor nieuwe collega’s extra bij gepland. Daarmee komt de planning op 182 aankomende instromers van buitenaf en er stonden al 36 KLC’ers op basiscursussen. Overigens mocht de vacature die onlangs openging binnen 24 uur al op bijna 800 reacties rekenen!
    De doorstroom staat in de planning die loopt tot 31 juli nog altijd op 295 doorstroomplaatsen van eenbander naar tweebander; 72 promotieplaatsen naar Purser en 36 voor Senior Purser.

Daar stond de instroom op 182. Klopt het dan dat er voor de maand augustus 2 cursussen (2×14) zijn gepland denk je? Ik ben benieuwd hoe groot de wachtlijst momenteel is.

1+

Okidoki

@frank in het allereerste bericht stond 154 ca’s, dus het lijkt zelfs op 4 cursussen. Of dit ook de cursussen in juni betreft, of misschien extra in juli of 4 data in augustus??? Als ik een beetje terug lees worden de meeste kandidaten ruim voor aanvang cursus gebeld, soms wel 3 maanden. Ik heb dus de hoop dat we in mei wel wat horen. We hebben trouwens een app groep met een aantal wachtlijsters, als je zou willen kan ik je toevoegen!

0

annavp
    • Bijdrage : 3

Hoi! Ik had een vraagje! Wanneer zal de medische keuring plaatsvinden? Vlak voor de ini of al eerder? 🙂

0
    Roenster
    Roenster
    Moderator

@frank Daar durf ik niks over te zeggen, hoor daar ook weinig over in de wandelgangen.

@annavp De medische keuring vind plaats ruim voor aanvang van de initial, het positief doorstaan van deze keuring is namelijk voorwaarde om te mogen starten. Meer info over de keuring vindt je in het onderwerp Medische keuring.

0

Frank
    • Bijdrage : 43

@okidoki, leuk! Ik heb je een berichtje gestuurd.

We zullen het inderdaad pas echt weten op het moment dat we gebeld worden :-).

0

meisjeinblauw
    • Bijdrage : 24

@frank @okidoki leuk! Ik ben ook aangenomen en ken nog een paar anderen die net als ik nu op de vgb en ini datum wachten. Misschien leuk om iedereen samen te voegen? ?

6+
    Noelle_vs
    Noelle_vs
    • Bijdrage : 36

Goed nieuws! Ben zo benieuwd waneer we iets horen!

1+

Flying bird
    • Bijdrage : 1

Hoi hoi!

Ik ben nieuw hier en lees graag mee:)
    Heb een vraag waar waarschijnlijk nog niemand antwoord op heeft maar ik ga hem toch stellen! Zou er eind dit jaar/begin volgend jaar weer een wervingsronde zijn? Ik weet dat de laatste net dicht is maar ik heb afgelopen week toch echt de knoop doorgehakt, ik wil dolgraag stewardess worden! Heb momenteel een leuke en goedbetaalde job en daarom jarenlang getwijfeld maar nu weet ik het 100% zeker
    Hopelijk volgt er over een tijdje nog een ronde, ik zal erop wachten ( dat jaartje of half jaartje extra kan er ook nog wel bij 😉 )

2+
    Roenster
    Roenster
    Moderator

@flying bird Welkom op ons forum, leuk dat je hier actief wil zijn ?

Ik durf er niets met zekerheid over te zeggen maar er is kans dat de onzekerheid bij Air France de groeiplannen van KLM wat gaan afremmen. Of er dus dit jaar nog een nieuwe ronde gaat komen? Wie weet, maar hou rekening met volgend jaar. Fingers crossed voor je!

0

Okidoki

Goed nieuws! Op 6 en 7 augustus zijn er weer cursussen gepland, zit zelf bij de 6 augustus groep!! Happy!!!

3+
    Lisanne
    Lisanne
    • Bijdrage : 19

Wat super voor je Okidoki!!!

0

felicia88
    • Bijdrage : 1

@okidoki, wat fijn dat je een ini datum al hebt! mag ik vragen wanneer je bent aangenomen??

0

Okidoki

14 december! @felicia88

0
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Op dit moment zijn er 0 users en 6 guests online
No users are currently active
Bezoekers actief in de afgelopen 24 uur: 12 users en 445 guests
Anouk Klompmaker, Truusje, janssenannajulia@gmail.com, Mar, Toby, missytee, tj92, Marit Groot, Sannevr1985, Skyisthelimit, annavp, Nvdp
Forum statistieken
Onderwerpen: 127, Reacties: 2.575, Leden: 569
Ons nieuwste lid: janssenannajulia@gmail.com