Aannamebeleid KLM 2017 en begin 2018

Dit onderwerp bevat 253 reacties, heeft 34 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Roenster Roenster 5 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 254)
  • Auteur

Livia123
    • Bijdrage : 60

Voor wie 15 mei start (luca2013 bijvoorbeeld 🙂 ), we hebben deze app groep aamgemaakt! Kom je erbij? https://chat.whatsapp.com/HuAtn9AhmpfLW2g7azrulN

0

Letsfly
    • Bijdrage : 19

@flywithflo heeft KLM gezegd dat we allemaal geplaatst gaan worden? Dan maakt mn hart weer een klein sprongetje haha. Dat is namelijk echt nn enige zorg

0

Livia123
    • Bijdrage : 60

@letsfly: toen ik KLM gisteren sprak (toen wist ik nog niet van de ini) vroeg ik ook of er een kans is dat onze wachtlijst verloopt na 12 maanden. Toen zei ze heel stellig dat dat absoluut niet het geval is. Dus kreeg de indruk dat iedereen geplaatst gaat worden.

Via via hoorde ik (een vriendin van een vriendin die bij KLM vliegt) dat ze in april/mei misschien de vacature gaan openzetten. Maargoed, dit is dus echt ‘hearsay’, geen idee of het klopt. Ik hoop het voor de mensen die willen solliciteren en het zou een goed teken zijn voor de wachtlijsters!

0

JENNYFROMTHEBLOCK
    • Bijdrage : 11

Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie startdatum. Wat super fijn om zo’n verlossend bericht te ontvangen.

Lekker in mei starten, blauwe pak aan en gaan!

Wanneer zijn jullie allen aangenomen en vgb ontvangen?

Ik ben super blij voor jullie maar word er zelf beetje onrustig van.
    Ik wacht sinds 13 november en begin december heb ik mijn vgb ontvangen. Meerdere malen contact opgenomen met KLM maar ook vertelde zij mij hetzelfde.

Ik ben reuze benieuwd 🙂 Good luck met alle voorbereidingen!

0
    Roenster
    Roenster
    Moderator
    • Bijdrage : 142

Laatste nieuws vanuit de vakbond en KLM directie betreffende de in- en doorstroom bij Inflight Services voor 2018;

Flinke door- en instroom

De nieuwe mogelijkheden in onze kersverse cao (…) heeft een flink positief effect op de in- en doorstroom van cabinecollega’s. (…) Die doorstroom is er om alvast voor te sorteren op het opleiden van nieuwe collega’s. De basiscursussen worden mogelijk naar voren gehaald en deels voor de zomer in plaats van na de zomer gestart.

De geplande cursussen van 1 januari tot en met 31 juli 2018 uit de planningsstand van februari zijn voor zowel instroom vanuit KLC (36) als van buiten (154), (…) De aantallen zijn mede afhankelijk van (…) , verloop en bijstelling van de productie.

0

Fly-D
    • Bijdrage : 32

@roenster Dat is wel erg goed nieuws! Ik hoor op verschillende manieren dat er ook een nieuwe procedure zal starten dit voorjaar? Ik hoop het ontzettend, want dan kan ik eindelijk weer een poging gaan wagen!!

0

Okidoki
    • Bijdrage : 40

Klinkt goed @roenster!! Hoop echt dat de wachtlijsters voor de zomer op cursus gaan. Ik heb op 14 december gehoord dat ik door ben, dus zit bij de laatste groep. Vermoedelijk staan er nu nog 50/60 op de wachtlijst als ik snel reken?

In ieder geval goed nieuws!!

0
    Roenster
    Roenster
    Moderator

Ik durf er helemaal niks over te zeggen, ik heb nog niets anders concreets of bevestigd gekregen dan wat ik hier boven gepost heb. Maar ik hou wederom mijn ogen en oren open in de wandelgangen en op de route!

0

flywithflo
    • Bijdrage : 21

Hoi allemaal! Ik heb even zitten denken en ineens viel mij op dat KLM en KLC om en om per maand mensen plaatsen voor ini’s.
    KLM had ini’s in : januari / maart / mei en ik denk weer in juli dan.

KLC had ini’s in : februari / april / en ik denk juni dan.

Als me theorie klopt dan zullen we pas weer in begin/midden april iets horen voor van KlM. 😉 het blijft een gokje. M

0

Saar93
    • Bijdrage : 15

@flywithflo, Helaas (of misschien wel gelukkig!) klopt je theorie niet helemaal. Zelf start ik in maart met de INI bij KLM, maar ik weet dat er op precies dezelfde dag ook een INI start bij KLC. In het gunstigste geval hoor je dus al eerder van KLM 🙂

0
    Roenster
    Roenster
    Moderator

Ik weet ook niet hoe KLM de cursussen precies plant maar ik weet wel dat de trainingsfaciliteit van KLM meer dan voldoende ruimte bied voor minimaal drie KLM basiscursussen, een of twee KLC basiscursussen en daarnaast nog alle recurrent trainingen van het huidige cabinepersoneel tegelijkertijd.

0

flywithflo
    • Bijdrage : 21

Hehe, oké er valt sowieso niet echt een pijl op te trekken die planning.
    Maar je zal dan net zien dat ik nu na al die maanden wachten in juni geplaatst wordt nu ik een lang weekend Ibiza wil gaan plannen half juni, Haha :p . (Wel met annulerings verzekering hoor)
    Ik neem de gok maar gewoon, kan me leven niet blijven uitstellen..

0

JENNYFROMTHEBLOCK
    • Bijdrage : 11

Even een update

Vandaag gebeld! Ik heb ook een startdatum gekregen, 4 juni 🙂
    Aangenomen in november en december kreeg ik m’n VGB.
    Wie start nog meer deze datum?

Ik heb ook m’n vakantie al gepland wel dan in april maar ik dacht ik kijk het ook aan hoe of wat.

2+

Okidoki
    • Bijdrage : 40

Ben wel benieuwd of er nog 3de ini komt in juni. Zou dan iedereen (op enkele uitzondering na) van de wachtlijst geplaatst worden? Ik duim weer door in ieder geval!

0

Letsfly
    • Bijdrage : 19

Ik ben ook heel erg benieuwd! En anders misschien juli? Wat bedoel je trouwens met ‘ op een enkele uitzondering na’? Kan het alsnog dat niet iedereen geplaatst wordt?

0
15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 254)

Het onderwerp ‘Aannamebeleid KLM 2017 en begin 2018’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Op dit moment zijn er 0 users en 1 guest online
No users are currently active
Bezoekers actief in de afgelopen 24 uur: 4 users en 413 guests
Veldje, Lars95, Frank, Louk94
Forum statistieken
Onderwerpen: 141, Reacties: 2.768, Leden: 624
Ons nieuwste lid: Lynn1997